Τόσα Λόγια (Κέδρος, 2012)

Η αυστηρή φόρμα των χαϊκού συμπυκνώνει στη συλλογή Τόσα λόγια το ποιητικό έργο του Άγη Μπράτσου.

Ο έρωτας, ο λυρικός στοχασμός, η φύση και ο άνθρωπος ανιχνεύουν με τα ελάχιστα το μέγιστο: Έναν κόσμο ξαφνικά δικαιωμένο.

 

Η συλλογή Τόσα λόγια ξεχώρισε ως ένα από τα σημαντικότερα βιβλία του 2012 στις επιλογές της Εφημερίδας των Συντακτών.

Τόσα λόγια (Κέδρος, 2012)
έργο εξωφύλλου:
Γιάννης Μιχαηλίδης,
από τη σειρά Δείγμα γραφής.

Κριτικές

Η γιαπωνέζικη εκφραστική απόκλιση συνιστά εδώ τον απόλυτο κανόνα έκφρασης. Η αντίθεση και η μεταφορά τίθενται από την αρχή στην υπηρεσία της κειμενικής πράξης. Η λέξη κατευθύνεται προς το πράγμα χωρίς τη συνοδεία περιττών προσδιορισμών. Η εικόνα παράγει κατά συνέπεια δράμα.
Γιώργος Βέης, Τα Ποιητικά, τριμηνιαίο περιοδικό ποίησης, τεύχος 10, Ιούνιος 2013

Ατομικός και κοινωνικός βίος, αισθητηριακή και νοητική πρόσληψη του έξω-μέσα κόσμου καταλήγουν σε κομψή αυτοπροσωπογραφία-κορύφωση του έως τώρα έργου του.
Βασίλης Αμανατίδης, 38 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΒΙΒΛΙΑ TOY 2012, Η Εφημερίδα των Συντακτών, 21.12.12

Tα εκατόν σαράντα πέντε χαϊκού μοιάζουν με ποιητική δημιουργία σε αέναη εξέλιξη, διακεκομμένη, σαν σονάτα για βιολί, που δεν παίζει όμως το δοξάρι αλλά τα δάχτυλα –πιτσικάτο– για να κεντούν το πνεύμα και το συναίσθημα, αλλά και να παρέχουν ανάσες στον δημιουργό και σιωπές στον αναγνώστη για απόλαυση. Στην ατελείωτη σειρά του ποιήματος ιν πρόγκρες, του χαϊκού ιν πρόγκρες, ο Μπράτσος προσθέτει σταγόνες φως, σταγόνες ουσίας, σταγόνες σκέψεις και σταγόνες αισθήματα.
Ανθούλα Δανιήλ, diastixo.gr, 25.01.2013

Τα «Τόσα Λόγια» ακουμπούν την ψυχή μας, μάς δίνουν τροφή για τόσες σκέψεις και τέτοιο προβληματισμό που είναι σαν αόρατα να ξαναγράφουμε το βιβλίο μέσα μας. Συμπυκνωμένη σοφία, καθολικά τα μηνύματα. Χαϊκού που αξίζουν να διαβαστούν ξανά και ξανά.
Ασημίνα Ξηρογιάννη, Η αλήθεια γυμνή, Bookstand, 02.07.13

Ο Μπράτσος ανανεώνει το δεδομένο σχήμα με κρίσιμες λυρικές κορυφώσεις και χωμάτινες προσγειώσεις – απόδειξη μιας ωριμότητας που επιθυμεί και να δηλοί και να σημαίνει.
Βασίλης Αμανατίδης, Τρεις διακριτοί ποιητικοί τρόποι, Η Εφημερίδα των Συντακτών, 21.04.13